fredag den 1. april 2016

R O M K U G L E R /Danish pastry



Hvem kan ikke lide romkugler! Jeg har ofte smidt tørre kagerester ud fordi, jeg ikke har tænkt på, at genbruge dem, men det er slut fra nu af! Du kan bruge alle mulige slags kagerester og marmelader. Jeg er nok mest til en helt klassisk romkugle, så her er min opskrift på bløde klassiske og velsmagende romkugler.

Det skal du bruge (15 mellemstore romkugler):

500 g kagerester (jeg bruger chokoladekage)
4-5 spsk hindbærmarmelade
1 stang vanilje
1 spsk sukker
1-2 spsk rom (eller essens, hvis det er til børn)
Kokosmel (eller andet)


Sådan gør du:

Flæk vaniljestangen og bland kornene med sukkeret. Hæld derefter alle ingredienserne i en røremaskine og kør det hele til en blød romkuglemasse. Smag til og tilsæt evt. lidt mere marmelade eller rom/-essens. Romkuglemassen sættes på køl ca. en halv time, hvorefter romkuglerne formes og rulles i kokosmel. Stil romkuglerne på køl til de skal spises.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar